Monday, May 25, 2009

DUIT.......nk buat ape??

setelah sekian lame x meng'update' blog,tetiba ari nih aku jd terajin plak nk mencoret sepatah dua kata...xde coretan yg best2 pun,sbb tu dh lame aku x update...campur tolak darab bahagi ngn MALAS plak...cm biasa laa...hahahhaaa...mlm nih sebuk ckit kemas dapur...tghari tadih b4 g skul aku sggah bli kabinet dapur menggantikan rak lame yg dh hampir nk roboh tu..hehe.so mlm depa anta laa kt umh.janji kul 7,alih2 awal lg smpai nsb baik my hubby dh smpai umh time tue.. klu x melongo laa hang pakcik2 drebar..

sesampainya aku kt umh aku tgk hubby ku yg rajin tuh tgh susun rak2 tu..hehe.pening pala xtau nk ltk tang mane alih2 ajak le hubby p psr mlm kt hentian kajang...kire mlm nih aku cuti masak laa sbb ade kabinet dapur baru..haha xtau laa ade kne mngena ke x alasan tuh.smpai kt psr mlm aku terpegun seketika krn klu difikir2kn inilah psr mlm pertama yg aku pegi sejak pindah ke KL nih.nk wat camane my hubby x suke bersesak2 kt psr mlm katenye.aku lak mmg suke tmpt rmai org sbb leh lihat pelbagai telatah manusia n pd aku tmpt yg rmai org tu of course laa tmpt yg menarik sbb tu ia menjadi tumpuan...btul x?btul x???hehehe...

kt psr mlm rs cm dlm bln pose plak...aku rambang mata dh xtau nk bli ape.time ni laa rs kenyang le,sebu laa...huhu.lps membeli,k'org blk n smpt smyg magrib kus2 kt umh...then k'org truskan aktvt mlm kami dgn menontoh tv..mlm nih cter bio-nik so aku n hubby lepak dpn tv jer.
kul10 aku stat operasi kemas mengemas dapo...mop lantai,sapu sampah dsb...letih wooo...

11.30pm-aku stop laa nk bukak labtop jap.cdg nk byr bil kredit card ayah yg aku pow..hehe. tringat plak ari ni ari gaji..so bukak laa maybank2u online..surprise!!!credit balance ade RM7k+++...uwaaaa!bestnyer...serta merta terasa diri ku begitu kaya...seketika jer..pastu dh insaf blk.hehhe.means, tunggakan elaun perumahan RM250 monthly selama 18bulan dh masyukk laa...yes..yes..tq my kerani. u did a good job!

besok,aku akan selesaikn urusan kewangan nih...klu ade dlm acc yg sng nk cucuk ni jwbnye kjap je dh lesap...sbb aku nih kan suke berbelanja...hehehe.aku nk buat saving cket demi merancang ms dpn..nk wat g melancong ker,g umrah ker..hehehe.puas ati bekerja sbb kta dpt ganjarannya.. jgn dipersoalkan adakah ganjaran itu setimpal sbb yg penting kta kne slalu ikhlas dlm bekerja..br laa hati gembira dan sentiasa bersemangat...yg penting kna slalu rs hepiii...........

No comments:

Post a Comment