Monday, November 16, 2009

Selamat Berjuang!

16 Nov 2009: hujan renyai2,hari ni aku kua awal ke tmpt kerja.dlm perjalanan,hujan bertukar jd lebat yg amat.aku memandu perlahan sang kancilku DAT 224, kenderaan kesayangan ihsan drpd ibu bapa tercinta sejak zaman bljr lg.syg kt keta ni nih..sentiasa besama di sisi,xpernah menyakiti.ke mana2 pun aku angkut dia...dr tg malim - pasir mas, dr p.mas - kl, dr kl - johor, dr johor blk p.mas. Ialah teman setia di sisiku dr dulu,kini dan selamanya...huhhh!erm,setakat ni blum terfikir utk tkr keta lain lg.mungkin dlm tempoh sethn dua nnt bla smpai masanya keta itu harus kupulangkan kembali kpd yg berhak.

Destinasi pertama ialah UPM.ada niat di hati ini.....tp malangnya,dlm keadaan hujan renyai2 yg kdgkala lebat itu membantutkan hasrat di hati...alih,aku ke library je.membaca paper smbil tggu masuk waktu zohor.pukul 2 aku harus berada di SMK Bandar Damai Perdana...ada taklimat pengawasan SPM 2009.thn ni,aku ditugaskan utk menjadi pengawas peperiksaan buat kali ke-2.kali pertama,pengawas PMR pd bln okt ari tu.xpelaa,t/jwb ni aku pikul seikhlas hati...tanpa terlalu byk rungutan w'pun cuti raya haji hanya 4hari..huhu

Setibanya di sek berkenaan,kami dijamu hidangan ringan terlebih dahulu sblm memulakan agenda.aku mkn mihun goreng yg disediakan besama kwn2 yg br kukenali.inilah bagusnya klo bertugas di luar sek,dpt knl ramai kwn br.hmm,mmg btulah pepatah mengatakan "jauh berjalan luas pemandangan."Selesai sesi welcoming,kami naik ke blk mesy dan memulakan agenda pd hari ini.mesy selesai kira2 jam 4.30 ptg.

Aku berkira2,smpt lg klu sggah bli brg jap.sementelah dlm perjalanan nk ke sek @ blk ke rumah terlalu byk tmpt feverit ku yg harus kutempuhi.ade carrefour bdr tun hussein onn,jusco cheras selatan n kt dpn jusco pun ade econsave.aiseeyyy,ni laa kelemahan hidup d kl nih.terlalu mewah dgn shopping complex..bersepah2.huhu..aku berkira2,mau sggah di manakah?hehe...ade niat x baik dlm ati.klu ore kelate kato,nok ngularrr....ahaha.alah,sepatutnya hr di mana ada taklimat, atau meeting atau apa2laa x pyh nk g sek dh.tp PK tu strict sgt...nk soh punch in and out jugek. uhhh,jeles laaa tue....last2,aku plh tmpt yg plg kck skali iaitu econsave.spy ms dpt dijimatkan. lgpun nk bli brg ckit jer...bkn nk window shopping pun.hehe,wajar x pertimbangan ku kali ini?

kira2 jam 5.10p.m,aku selamat smpai d sek perimbun terchentaa...dan punch in 2min kemudian.selesai keja di pejabat,aku bergegas ke blk guru...sengeh2 masuk n buat keje ape yg ptt.

kul 6.40 pm, kringggg.............dan aku pun cpt2 balik sbb suami terchentaa sdg menunggu di rumah...blk pun hujan gak,tp renyai2 je laa...

Good Luck to all SPM candidates...Selamat berjuang!

No comments:

Post a Comment