Wednesday, May 30, 2012

Merokok di dlm kereta

oh lupa..ada 1 benda lg nk share. tentang merokok dlm kereta.

Anda rasa bagus kah?


Baguskah bg si perokok menghisap rokok dlm kereta sedangkan si pemilik empunya kereta tidak merokok malah alah kpd bau dan asap rokok?

Oh no..sejak dulu,kini dan selamanya saya mmg alah bau asap rokok @ puntung rokok @ habuk rokok hatta astray rokok pun saya x suka ada atas meja makan di kedai. saya mmg anti-rokok,sangat2. mujur nasib baik lucky me,saya dpt suami yg tidak merokok. Amin, Alhamdulillah.mmg tu syarat utama calon suami pilihan dulu pun. heheh :)

Saya igtkn boleh mengelak, rupa2nya tidak, malah jgn harapp. di sekeliling saya, saya ttp akan jumpa perokok-perokok tegar ini. Tak mengapalah kalau anda nk merokok sbb x tahan dh ketagih sgt, tp please tolonglah...jgn merokok dlm kereta saya. kereta itu saya akan gunakan ke tempat kerja, ke sekolah, ke shopping mall, blk kg atau ke mana-mana laaa (suka ati aku le nk bwk g mana, keta ku...huhhh) justeru, tolong hormati etika menaiki kenderaan kami. slps terkena bau asap rokok dlm kereta, biasanya saya terpaksa gantung ambi pur, atau blikan glade utk hilangkn bau x best dlm kereta.

sekadar peringatan, lagipun merokok x bagus utk kesihatan kan... tettt


1 comment: