Tuesday, June 12, 2012

Siapa menduga...

Petang td, mcm biasa sampai rumah jam 7.10pm...Dato' dh siap sedia menanti tersenyum mesra:) Masuk rumah,landing-landing dpn TV tgk Seindah Sakura.

Tiba-tiba:

"Arghhh......Arggghhh........."

terdengar jeritan & pekikan yg sgt kuat dr luar rumah. saya intai dr jendela rumah, ternampak jiran terduduk di hadapan rumah kami. Ya Allah, apa dh berlaku?

Tergesa-gesa kami keluar dr rumah. Jiran-jiran juga mula keluar. MasyaAllah, Kak Murni kena samun di hadapan rumahnya sendiri. Beliau diacu parang dan penyamun berkereta tersebut telah meragut beg tangannya. Mujurlah, hanya beg tangan berisi hp dan dokumen2 penting di dlmnya. Mujurlah belaiu tidak dicederakan dan tiada apa-apa. Mujur...Syukur Alhamdulillah.....

Apabila berlaku sesuatu musibah, perkataan 'mujur' itu sering muncul. Mujur tidak itu, dan mujur tidak ini. Sekurang-kurangnya, pd saat ini manusia akan rs bersyukur.

Ya Allah, manusia skrg zalim. Saya x dpt bayangkan perasaan trauma yg dialami oleh Kak Murni selama mana akan wujud dlm hatinya. Parang beb! Dan di saat saya mulai membina kembali keberanian serta membuang jauh-jauh perasaan takut dek krn tragedi yg melanda kami bbrp bln dahulu, ia berulang lg..berulang lg...perasaan takut itu kembali dtg.

Ya Allah,lindungi kami..lindungi kami. Kejadian itu berlaku 10 minit sesudah saya sampai di rumah.Siapa menduga kan? smg Allah lindungi kami. Beringatlah kawan2,adik2...bahaya ada di mana2. Usah bersangka baik pd semua org. Berhati2lah.




1 comment:

  1. hehh? benarkah? arghh, takutnyaaa nak gi umah kak tieeeee. arghhh

    semoga ALLAH melindungi kalian, penduduk seksyen 4 tambahan, bangi. dan daku juga, pengunjung tetap rumah anda itu. aamiin.

    ReplyDelete