Tuesday, October 26, 2010

budi bahasa

kejadian ni berlaku smlm dlm pejabat sekolah saya, SMK dot dot dot...

Saya : Kak A, Pn. L ade x?

Kak A: Xde...dia x masuk office hari ni...(dgn suara yg agak kasar bunyinye)

Saya : Erkk...xpelaa, esk je laa saya jumpa ngn Puan L

Kak A: Ada ape nk jumpa dia?

Saya : Ni haa..saya nk hntr borang nie..emm Puan L ckp hantar kt Kak A pun boleh, kan? (saya cuba nk beramah mesra..hrp2 moody nye reda)

Kak A :Laa...dr td cari Puan L...nk hntr benda ni jer..haa, hantar laa kt dia (dlm nada memerli sambil tangan dihulur minta saya serahkan borang tersebut kepadanya)

Saya : (dgn nada yg mula rasa benganng) Ye laa..td saya susun2 dulu borang ni, lps tu baru igt nk bg kt Puan L utk semak...(nk je saya ckp dr td lg saya tgk Kak A garang sgt)

Kak A: Nk jumpa sgt Puan L tu APEHAL!!! (saat itu saya rasa, mcm dia marahkan saya spt dia marahkn anak-anaknya kt umh..huhu)

Saya : Weiii...suke ati aku laa nk jumpa dia pon..dh ngko tu kerek sgt mmg xde sapa nk berurusan laa...hampehhh punyer kerani..patutlaa ko keje kerani cabuk mcm ni smpai ke tua...belagak x habis2... (dlm hati jerr...huhuhu)

Sudahnya, smlm saya masuk ke kelas 2 Cekap dgn perasaan yg bengang..mood pun dh spoil. org mcm ni laa yg merosakkan sektor kerajaan, klo dok kt kementerian agaknya dh lama kne banned. saya pernah tgk dia maki student kt ofis tu psl ape ntah..mmg lain mcm ckit moody dia...

Mulai skrg, saya TAKKAN berurusan lg dgn dia..SAY NO TO HER.rasenye, klo tgk muke dia pun mood dh spoil. so, xpyh tgk muka dia or jumpa dia lg. dia tu, time ok baik sgt laa...tego org tu, tego org ni..tp klo dtg time 'dtg bln' dia tuh, menonong jer nk marah org..x kira sapa dah.haiss, ssh klo berurusan ngn org moody ni, moody yg x bertempat..dgn semua org abs rasa skt jiwa cm dier...

aduhh..aduhh..emo sgt ke saya mcm ni? jumpa ngn org emo mcm ni laa kesannya.

buat kakak (eh, dh blh pggl aunty pun), buat aunty berkenaan, bwk2laa bersabar..uduh rupenyer bla org tua tgh marah..klo org berbudi, pandai2lah kita nk berbahasa...

barulah aman dunia..

No comments:

Post a Comment