Monday, November 21, 2011

Bali Trip Part II

Ok, trus sambung cerita hari ke 2 di Pulau Bali. Hari ni pak supir akan bw kami melakukan aktiviti pantai, cthnya seperti snorkeling, parasailing, scuba diving, boating etc. Semalam tdo lena btul sbb penat bangat. cehhh...br sehari dh pandai kecek indon...indon + klate..hehe


Ok, tepat jam 8 pg supir dh tggu kami kt lobi hotel. hari ni sume santai2 jek...


on the way, k.shaf singgah bli prepaid dulu kt kedai mobil while saya posing2 dlm keta ngn Dato'...pose pakai topi Iris...auwww!!


Kami dg ready snorkeling!!

Byk kisah ttg snorkeling ni...kalau diingat kembali rs mcm mati hidup semula pun saya xkan menyelam di Pulau Bali lg. pengalaman yg sgt2 menarik dan mengujakan sebenarnya, tp bg penyelam amatur mcm saya...mmg xnak dah. haha...apa yg saya bayangkan ttg snorkeling kt sini jauh berbeza dgn apa yg saya lalui. Yg dibayangkan snorkeling itu mcm yg pernah dilakukan di Pulau Manukan, Sabah...sambil bermain di gigi-gigi air saje sambil tgk ikan kecik berenang-renang...comel. Tp yg berlaku sebenarnya jauh dr bayangan. Kami berdua dibawa menaiki bot ke tgh2 laut...yg airnya xtahu sedalam mana, dan andai terjadi apa2 selamatkan kami? even pakai life jacket pun tp...adusss, untung nasib di tangan Allah semua. X saya sangka sejauh ini dibawa dan dicampak ke tgh2 lautan, kemudian bersandarkan life jacket, tayar dan tali...kami dibiawa trn ke lautan oleh guide... mujur ada guide. saya pegang Dato' kuat2 bimbang terlepas, satu tangan pegang Dato', 1 lg memegang tali yg diikat pd tayar. stress btul ms tu...takut tenggelam x timbul2 haha..kemudian guide psn spy jgn stress, cool down n just enjoy the moment...saya tarik nafas dalam2, panjang2 dan sambil mengucap perlahan-lahan saya lepaskan tangan Dato' dan sekadar berpaut pd tayar shj...menyelam di dasar laut sambil menikmati indahnya ciptaan Ilahi di dasar lautan. Takjub! hanya 1 perkataan yg mampu saya katakan. Mau tahu bagaimana perasaan? haha...cuba dulu sendiri...

Bismillah.....

Siaran tergendala seketika lantaran kemenangan team Harimau Malaya meraih emas. waaaa...tahniah, suspennyeh gk bola td. stress btol bg penonton yg bkn peminat bola sepak.hahaaha...

Ok, ceritera bakal bersambung...hehe

No comments:

Post a Comment