Monday, November 21, 2011

Rahsia Allah

Alhamdulillah, sorang demi sorang kawan2 saya bakal dapat baby thn depan. Saya tumpang gembira dan bersyukur...pg td, ms bosan sorang2 kt rumah saya sempat menyembang di alam maya ngn sorg membe yg sedang pregnant,tp x dpt tkr hjg thn lps...huhu

KAWAN:
tula..syukur jgk...
muja..mu merancang ke??

SAYA:
x la..xde rezeki lg kot..

KAWAN:
o..ingat merancang..mesti sedih kan muja...
tapi jgn sedih taw..ALLah mesti bg punye..cepat ngan lambat je...

SAYA:
aku x penah plan..klo blh lps kawin trus nk baby..tp nk wat cmne Dia x kasik..Dia bg baaaanyaaakk benda lain lg kot yg tanpa sedar kita ada....huhu
sedih mmg la sedih..tp dh biase la...
dulu2 klo org tny ble nk ade baby mmg sentap gak...skrg ni biase dh..just pk +ve, xnk stress @ tension, n njoy life jer...
bila masih b2 aku buat benda yg org lain x blh buat..

KAWAN:
tula..taw perasaan mu..aku pon dulu...da dekat setahun baru dapat bb...org asik tnye jerk...tapi pikir positif jerk...
muja..mu jgn makn fast food byk2 taw..tk elok untuk rahim..nanti penuh toksik..bb susah nk lekat...
jgn makn noodles...ikan pari..ikan keli...air gas....fast food...kacang soya..

SAYA:
huhu...aku dh lama x mkn fast food tu..
cuma kdg2 je time org blanje mkn le..huhu
megi mkn jgk kdg,ikan pari or ikan keli mmg x mkn..air gas pun kdg2 jek..kcg soya je sokmo, heheh
fast food tu klo travel mkn la..wat ilang ngantuk heheh

KAWAN:
bgs2...kdng2 tkpe..
papepon aku doakan mu....ckgu sekolah aku 7 thn baru dpt bb..ader tu..da 20 thn..baru ader rezki..sabar ek...

SAYA:
mu doakn yek..org kata doa ibu mgandung mustajab...aminnn

KAWAN:
yeker???aku tk taw plak...tkpe..aku doakan mu...amiiinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

SAYA:
amin jgk...xpela...don't worry,i'm ok
aku jgk tumpang hepi bla dgr berita baik kwn2
rezki msg2 kan...x blh nk jeles2 huhu

Sekian...xde ape lg yg nk diulas. Perkara sama je yg saya harapkan saban thn sampai kdg2 rs mls nk ckp hal ni dah...namun saya xkan putus berusaha dan meminta pdNya, x pernah bosan atau malas walau sesaat...Urusan kita dgn Allah, hanya Dia Yg Maha Mengetahui atas segala yg Dia rancang...rahsia Allah itu lbh baik.

No comments:

Post a Comment