Thursday, February 16, 2012

Hadiah utk diri sendiri

13 Feb 2012 - genap usia saya 28 thn.

Ape?? 28th?? huhu...dh penghujung 20-an rupenye umur ni. Dulu ms umur 18thn, rs nk cpt2 je masuk umur 20lbh. spy cepat abs bljr, cpt keja, cpt dpt duit dan cpt kawen. haha...

Maksudnya, ini thn ke-10 juga saya mengenali boypren saya ms tu. Alaaa gatal kan umur belasan thn dh reti nk bercintan cintun. Uweekkk!! Tp yg seronoknya, boypren saya pd waktu itu jugalah yg menjadi suami saya skrg. The one & only.

Thn 2002 saya mengenali Dato' sewaktu bljr di KYPM,Kota Bharu.lps SPM masuk matriks, masa matriks gatal nk bercinta. huhhh...utk adik melahku, jgn tiru perilaku tidak senonoh kakak anda. kecuali jika anda jumpa org yg benar2 mahu memperisterikan anda. Cehh..mana nk tahu masa tu kan. Inilah namanya jodoh. Dan Allah telah mengurniakan jodoh yg terbaik utk saya.

Thn 2012, genap empat thn usia perkahwinan kami (6thn couple). Semoga ikatan cinta ini berkekalan selama-lamanya hingga ke hjg nyawa ke akhir hayatku......

But, this is not the point. Tiba2 je tersedar psl hal ini ms nk tulis entri nih td. Menyelit le kejap. hehe...

Yg saya nk ceritakan, ttg hadiah utk diri sendiri pd hari ulang tahun kelahiran yg ke-28 yg lps.


Saya seronok hadiahkan diri sendiri dgn hadiah2 ini. Sebuah planner Islam dan senaskah Al-Manzil. Semoga benda sekecil ini membawa manfaat yg besar dlm hidup saya.

Setiap thn, saya pasti mencari hadiah utk diri sendiri. Hadiah x semestinya mahal, tp mestilah sst yg akan meninggalkan impak yg bsr dlm diri saya, dan hrp2 dpt membawa saya ke arah perubahan positif.Dan Alhamdulillah, setiap thn saya belajar menghargai diri sendiri.

Apa Dato' bg?



Alalaaa...so sweet. Batik sutera dr Terengganu. Saya suka semua hadiah yg Dato' bg termasuklah yg ini. Perkara sekadarnya ikut kemampuan beliau. Alhamdulillah. Terima kasih suamiku. Pepel tu :D mcm tau2 je kan tema sekolah kaler pepel thn ni. hehe :)

No comments:

Post a Comment