Saturday, August 1, 2009

menu ku...

Ari nih sepetang di rumah...lps ambk ijat & aimi kt klia lbh kurang kul11am,kami singgah di alamanda...merewang sejam dua..then kul2 blk umh.ari nih aku jd chef utk hero2 pn asiah.. memandangkan flight ijat mlm nnt jam11.45,so smpt la dorg transit luh kt umh aku...ajak abg mat n kak nori mkn thgari same gak..
tp,nk masak ape ekk?

jgn riso..aku dh setting menu utk tghari nih..mlm td ke tesco bli bhn2 utk masakan ari ni...plan dlm pale nk wat pajeri nenas resipi mak mentua,tp memandangkan resipi tuh dh hampir terdelete dr memori,hasrat tu kubatalkan saja..manelaa tahu kot2 nenas tuh jd benda lain,x jd pajeri...naya aku..huhu.

2nd idea,plan nk masak lauk je then pi bli sup sedap kt restoran sup urat keting kt S7,haha.. great idea sbb menyenangkan aku xpyh nk msk byk2...hmm,setakat ni idea tuh diterima..

then,smpai kt alamanda tadih,aku tkr idea plak..drpd bli sup kt kdai,ape kate aku msk sndiri je sup ayam...kan senang jer nk wat sup,watpe nk bli...ye tak ye gak kan..so ape lg kami pun meronggeng dlm carrefour cr ayam...kejar punye kejar,lps dpt kne sembelih then br dpt sekor ayam...hahah.tu laa alasan aku sbb lmbt tadih.uwaa..terkantoi lak:p

smpai kt umh aku hentam masak kt dapo...
grengg...grongg...grengg...grongg...
siap!

maka terhidang laa :-


ikan bawal sweet sour...ahaa,mane ikan tuh?
haha...dh x nmpk daa...terlindung di sebalik
mixed vege,carrot n tomato...kui3

sup ayam...mu mum's recipe

daging kicap...nmpk x menarik kan tp abg mat puji best!..haha


sekian menu chef utk ari ni...esk2 kta cuba resipi lain plak ye...kekeke

tu je laa post yg ntah hape2 ni..
sbb dh ngantuk...
ok laa...bye!
nk titon...esk pg nk paksa my beloved husband pegi pc fair kt kl convention
nk bli pendrive...huhu
pendrive yg aku ade 256MB jer
yg 4GB punyer laki dh kebas!!

skang....ganti blk!uwaaaaa..........

tata..titi..tutu

2 comments:

  1. ~kalu mak lembu tu tgk anak dio jadi gini, mesti dio sedeyh! syahdu molep!!

    ReplyDelete
  2. owh,mak lembu syahdu + terharu..
    x sia2 laa anok dio kno sembelih
    sbb jadi hidangan yg sgguh lazat hasil air tangan sorg wanita jelita....hahahahahaaaaa

    ReplyDelete