Tuesday, August 25, 2009

ke KL Convention Centre~Book Fest '09

semalam,atau ore klate kato kmarin...aku ke Book Fest @Kl Convention Centre...ditemani oleh Cikgu Nur Azmaryza...2-2 bini org ni g berderak cm org bujang sbb suami msg2 keje...sengaja kami memilih utk keluar weekday mcm ni sbb org x brp ramai sgt..klu g ari sabtu @ ahad, alamatnye tepakse bersesak2 ngn org rmai...ditambah dgn bingit telinga sbb terpaksa dgr bebelan suami ku plak..huhu.dia bkn suke g tmpt rmai org cmtu...hmm,klo nk cr kt mane la tmpt yg xde org ye dlm dunia nih...haizzzz...hatta kt bazar Ramadhan pun berpusu2 manusia memenuhi segenap ruang,seolah2 penularan wabak influenza tdk membawa kesan lgsg kpd msyrkt kita..(termasukla aku..uhuk!)

berbalik kpd cerita book fest td,kami ke sane menaiki komuter jer..dr umh d bangi aku bergerak dgn kereta ke komuter serdang..park kete kt ctu then terkedek2 ngn Riza naik komuter menuju ke kl sentral,utk transit lrt nk ke klcc...lame dh x naik lrt mcm ni...n seronoknye dpt berjln ke tmpt yg jrg dikunjungi..terimbas kembali zaman dolu2...zaman berdating besame 'gewe' yg kini dh jd laki..ahaaa~smpai2,dlm kul12 lbh..mujur org x brp ramai dan kami memulakan penjelajahan mula dr hall 1-hall 5..ade mcm2 buku kt ctu...nsb pegi dgn riza yg dh mmg hantu buku..jmp tmpt mcm tu naik hantu la dia..hehe.aku ngikut je,n skali skala bg pndangan buku ape yg best nk bc..tp aku xbli pun...jdk tkg syor jer..hehe

dlm berjln2 tuh,aku tertarik pd 1 tajuk buku..."Kisah Cinta dlm Al-Quran". Dan yg plg menarik buku itu ialah ttg pandangan dan bicara Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat ttg cinta...aku x pk pjg dan terus beli.1 lg buku yg aku bekenan ialah "Asmaul Husna-Dengan NamaMa Aku Hidup" oleh Tuan Guru jgk...aku pk2 nk hadiahkan buku ni utk ayah di kelate nuh...mst dia suke tmbh2 ayah aku pun mmg kaki buku jgk....hais seronoknye.......

sedar x sedar,dh dkt kul4..kami bergegas keluar dr KL Convention menuju ke KLCC..riza dgn muka puas menjinjit beg2 plastik penuh berisi buku2 kegemaran dia..ade novel,ensiklopedia, buku2 islamik sehinggalah ke siri kartun naruto pun ade...laaaa...smpt lagik!ahak~

dlm ms nk kua tuh terpandang la poster si Ain Maisarah,hmm cik yam msti suke nih.cume xsmpt je nk ambk gmba poster tu utk eksyen kt dia..sesi bertemu peminat besame ain maisarah tu esk rupenye...laa,rugi dikk,rugi...klu x msti dia org 1st hk tercegat kt ctu besok.selamat aku!hehe...

kami terkejar2 mencari surau dlm klcc...nsb dkt jer ngn tmpt nk kua...lps smyg,aku heret riza naik ke tingkat4,nk cr book store kinokuniya plak...lps beli 2-3jns magazines,kami bergegas kluar sbb aku jnji dgn husband nk jmpa dia kul5.30 kt komuter bank negara...awal pg lg dia psn jgn lmbt so of course aku xkn lmbt n biarkan dia tggu aku.....

kami berpisah d klcc,sementara riza pun tggu husband dia jgk kt ctu..aku sowg2la naik komuter n lrt utk ke bank negara..hajat utk mkn ns lemak kt kg baru terpaksa dilupakan sbb aku tahu laki ku xkn nk g punyer ari2 keje ni..sbb time2 tu org msti ramai...dlm ati rs sedikit jengkel jgk sbb tringat dulu2 blh je nk mkn kt ctu bla2 ms,tp skrg dh kne plh2 hari plak...xpelaaa ikot je, jgn melawan ckp suami...melawan ckt2 udah le...hehehe (";)

jam5.25,aku dh tercongok kt dpm komuter...menunggu suami tercinta dtg menjemput..dlm pd menunggu tu aku smpt laa jgk tgk gelagat warga kota...dlm hati terdetik rs syukur sbb x keje kt tmpt2 mcm ni,yg mana org sentiasa mengejar waktu...mengejar komuter,lrt,teksi,bas utk blk ke rumah...klo naik kereta skali pun terperangkap dlm kesesakan lalu lintas plak...haaizz..ssh btul jd warga kota ni...hidup dlm debu jer..

alaaa.lame la plak tggu en naim ni..g mane nye dia...td kate kua dah.panas lg,lenguh pun ade.. lapar & dahaga xsah citer laa...dlm 20min br smpai...rupenye dia tersesat nk cr komuter... hmm...,kami menuju ke The Mines utk berbuka kt ctu..mkn pizza hut, suami ku blanje sbb ari ni 1st gaji dia keje JKR...hehe.ooo...pakcik kayo la eKk?!

lps mkn,kami bergegas blk sbb nk amik keta plak kt komuter...pastu blk dan rehat...kaki aku dh mcm lenguh semacam jer...mlm td pun aku x g terawih...Astaghfirullah...manusia mmg selalu alpa..insyaAllah mlm ni aku xkn ketinggalan utk mengimarahkan surai Ar-Rahim kt dpn rumah ni.....

get to go!

p/s:hmm,ptg ni nk msk ape ek?buntu2,masih tercari2 idea yg best...

2 comments:

  1. Asssalamuuaaalaaiiikummmmmm!!!!

    Kak tiee...
    yuhuuuuu!!!

    betapa jeleznyeeeeeeeeeeeeeeeeeee diriku dgn dirimuuuuuuuuuuuuuuu!!

    xkan ku lupa hgga ke titisan darah yg terakhir!!

    hehehe

    adik oyap la ko mak, kak tie eksyen nak gi jale..

    mak oyap gp tau?

    'Nati mg jadik ckgu, gi la mg nk g mano pum. Dadop ore marohhhh..'

    Kato beliau ngan selamba badaknyaaa...
    Hahah

    Tetibo adik jadi maroh..
    Hahahaha

    Takpo...
    Takpo.. mok!

    Nati anokmu ni jadi pilot,,,
    usahkan fest book tuh,
    i gi Butik LV kat Touluse...
    jgn jelez ngan Kapten Maryam, duhai Cikgu Muja!

    mwahahahahha
    (gelak style kuntilanak!)

    Astaghfirullahal'azim!!1
    =D

    ReplyDelete
  2. subhanallahhh..........

    bakpo la mu jd gni dik..bakpo?bakpo?
    inikah balasan ank yg solehah terhadap kedua ibu bapanya???
    jawab la dik..jawablahh!!

    haha~aku pun x tahu aku post psl gapo nih..
    ekeke...
    Anyway,seriously i told u jgn jeles k!!!

    ReplyDelete