Wednesday, March 16, 2011

Di sebalik tirai besi...

semalam, ditemani Dik Melah dan Ryza, saya berkunjung lg ke spa & salon @ Penjara Kajang. Di saat nk masuk ,xtau le pakcik guard tu cm atau tidak kehadiran kami ke tempat yg sama kelmarin. Nsb baik tkr kereta, hari ni naik myvi Ryza plak. Buat2 xtahu, saya bertanyakan lokasi penjara wanita kajang..direction yg sama diberikan, dan saya menonong terus park keta kt bwh. Dh tahu kan kt atas xleh park..hehe

Saya yakin hasrat saya x dikecewakan lg hari ni. Ryza pun ikut sbb dia nk g wat rebonding...niat saya nk potong rambut je, kalo sempat nk masuk spa wat facial. Kedatangan kami disambut ramah oleh wardar penjara, kelihatan bbrp org banduan asing duduk bersila dlm spa sambil menonton sinetron indon. Kami duduk sambil diberi penengan ttg perkhidmatan yg terdapat di sini. Saya tgk wajah2 banduan itu, terbit rasa sayu...di sebalik tirai besi ini.

Saya memutuskan utk cut,wash n blow rambut. Rasa sedap sekali saat kepala dipicit2, disimbah air dingin dlm cuaca yg panas, kemudian dia urut2 blkg...pas cuci rambut baru la dia potong. Sayangnyaa melihat rambut yg sekian lama disimpan itu berguguran. Tp nk buat mcmane...berambut pjg mmg amat merimaskan saya.

Lbh kurang 1 jam, maka selesai la tugas sang banduan itu. Layanan yg diberikan sgt memuaskan hati...Sepanjang tempoh tersebut, x terdetik sekelumit pun perasaan takut terhadap mereka. Kebanyakan banduan di sini dihukum dgn kes2 kecil saja kot.. don't worry guys, they won't dangerous u...

hajat nk berspa x kesampaian dek kekangan masa, Xpe, esok lusa bleh dtg lg, kan? hehe...ryza pun xdpt nk wat rebonding sbb ia mengambil ms selama 3-4jam.so, kalo dtg petang mmg x sempat lah. wardar tu pesan, dtg pg2 br bleh wat rebonding, facial, sauna bla bla bla..heheh

Hari ni, Dato' dh book 3 tiket menonton Hikayat Merong Mahawangsa kt GSC Alamanda, kul9pm..nk tahu best x best citer nih..tggu le review citer nih nnt...ok...tadaaa...!

No comments:

Post a Comment