Monday, March 14, 2011

Tragik

Isnin pertama cuti sekolah, saya mengisi masa terluang berkunjung ke spa di Penjara Wanita Kajang.Utk maklumat lanjut tentang spa ini, bole klik link berikut:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Juruterapidiberilatihankhusus/Article
Xpayah le den boi penerangan pjg lebor kan...baco le..berbaloi-baloi...hehe

Tapi, ada satu kisah tragik di sebalik kunjungan pertama saya ini. Pertamanya ialah, kami sesat. Selama ini, saya mengetahui tentang kewujudan spa ini drpd cikgu sekolah. Hanya baru2 ini saya ada terbaca dlm paper artikel ttg spa ni. Tp nk pegi ke penjara kajang tu, rasanye x penah le sampai lg. Dulu,adalah sekali Dato' goggle lokasi spa ni. tp smpai ke hari ni x terpergi lg. Sehingga la pg td..saya berkira2 nk gamble je pegi sendiri. Dh tahu dh pasti akan sesat,mmg betul sesat pun..haha, saya lalu dt tesco kajang, straight sampai ke giant saujana impian, pastu ada signboard suh u-turn, saya u-turn la...tp slh u-turn plak, saya u-turn skali lg kt dpn, pastu 1200m dr s/board br saya u-turn sekali lg...(brapa byk u-turn da...huhu)

Saya pusing2, kona, u-turn, masuk simpang, keluar simpang, pusing lg, u-turn lg... Akhirnya.........



Tadaaaa....!! sampai juga. hehe...saya tersengeh bangga. Yesss...!! kata dlm hati.

Tp, kenapa suram aje? Xde org lg ek? ishh...nk parking kt mane ni...kt atas dia tulis parking utk staf shj. Sedang berkira2 dlm keseronokan, dik melah menjerit kecil..."Kakak....tutup laa ari nih!!" haaaaa................

Cess, hampeh...Ia dibuka setiap hari kecuali hari Isnin. Knp laa dlm 7hari seminggu tu dia tutup hari ni? pd hari yg saya berkobar2 utk pergi setelah melalui pelbagai pahit maung, dan pabila sampai di tempat yg dituju tiba2 ia tutup...KENAPA?? MENGAPA?? kenapa aku diuji sebegini....huhuhu

Saya pusing kereta. Tak puas ati, tnya kakak guard tu plak, btul ke tutup hari ni? "haa..btul dik..ia tutup. dtg esok lah ye.." huhu...ok ok....KO!!

Patah blk. Geram sbb dik melah asyik ketawa je dr td. Saat tu rasa nk sekeh sampai dia pengsan. eeeeeiiiiiii.....errrrr.......mmmmm......

Setelah frust, mustahil utk saya terus blk ke rumah. hehe...lantas kami menyinggah di Metro Point Kajang, hati terubat dpt bli 3 pasang kain chiffon di Gulatis.haha.. spa tutup, tp duit saya melayang jugek. Nak sangatttt.......hahaa

No comments:

Post a Comment