Thursday, July 21, 2011

Sungguh jeles.

1.43 p.m: terima panggilan dr Dato'. Saya yg sedang enak menjamu selera dlm blk guru menjawab panggilan beliau dgn mesra..hehe.

Tp, ada suara lemah di hjg talian.

Ohh...demam rupanya. cian dia..dh blk umah lps g klinik dkt opis td.
Pg td, lps solat subuh Dato' dh mengadu mcm x sedap badan. Tp saya igt dia liat pi keja. Ye laa,sejak2 tkr kementerian ni Dato' lemah semangat sokmo nk g keja. Byk keja sgt kot kt opis. X rilex mcm dulu. Rasakan....naaaak sangaaatt!! heheh.

Tp saya suruh Dato' g kerja juga arini. Sbb semalam Dato' dh amik EL gara2 sampai dr site visit di Gua Musang kul 10mlm. So semalam 1 hari Dato' dh rest. Kecuali mlm td mcm biasa kami keluar nonton wayang. Saya fikir2 xkan hari ni cuti lg kot.

Rupa-rupanya, ketidakasedapan badan Dato' itu melarat. Dia ckp dia x larat kt opis td tu yg terus pegi klinik. Nasib baik Dato' buat tindakan yg bijak. Sakit pegi klinik. Bukan sakit dibiarkan.

Dato' citer mcm2 doktor periksa. Amik darah, kne cucuk, wat urine test dll sbb suspected denggi. At last doktor ckp Dato' kene jangkitan kuman dlm urine. tu yg jd lemah semacam jer tuh. Kesian dia. saya blk sekolah jam 7 td dia berselimut dpn tv. Jarang Dato' nk guna selimut, hatta tido mlm2 pun jgn harap dia nk pakai selimut. Tala kipas kt dpn muka lg ada ;)

Doktor bg MC 2hari. Wahh, bestnye...(tp demam x best!!). Kiranya minggu ni Dato' masuk opis sehari je..Selasa trn site, Rabu EL, khamis & jumaat MC. uhh, jeless.. Sungguh jeles.


mkn ubat. kene mkn ubat. mesti mkn ubat. jangan lupa mkn ubat. ubat kene mkn.

1 comment:

  1. saya sudah sihat. tak mau makan ubat. tak mau. takmau..

    ReplyDelete