Friday, March 22, 2013

Hectic life

Life is hectic rite now :D

Huhh.

Memula pindah ke sekolah baru,saya x ada kerusi meja utk diduduki. Alasan,sbb dh penuh. Ok redha. Saya duduk je mengadap dinding kt kerusi plastik dan meja pelajar bersama cikgu-cikgu praktikal.

Seminggu kemudian, saya berjaya dapatkan meja guru tp belum dpt partition mcm cikgu-cikgu lain. Ada 6 org guru yg br dtg dr awal thn masih belum dpt meja. Maka,disusun meja-meja kami menjadi seperti pulau, tp tempatnya sgt tidak strategik. Di tgh2 alam semesta. Haha..layaaan je laa..

Minggu ke-3 baru la saya dapat berpindah meja. Ya, ada kerusi dan meja partition L-shape yg sempurna utk diduduki. Selesa dan privasi tempatnya. Haaa,baru la saya boleh buat kerja dgn sempurna.

Hmmm. Rupanya ada harga yg harus dibayar utk kerusi & meja saya itu. Kerja dtg bertalu-talu. Sekejap dilantik jd itu,jd ini...sehingga kebingungan saya dibuatnya sampai nk duduk kt meja selesa dan kerusi empuk itu pun langsung dah x sempat :D

Ohh. Hanya 2 minggu saya merasai jd guru yg sebenar-benarnya. Hanya masuk kelas, mengajar, tanda buku,bunyi loceng,masuk kelas, mengajar blk... Lepas itu...

My life is going crazy.

Ke sana ke mari naik tangga turun tangga, ke padang, ke pejabat, di depan komputer bla bla bla.. kembali ke rutin asal seorang guru...

Sibuk. Ya,sangat sibuk sampai nk suap makanan ke mulut sendiri pun x sempat. Nk borak xde masa, jwb call pun sambil terkejar-kejar ke sana ke mari,nk bls sms xdan, nk wasap apatah lg..=)

It's my life. My new life;)

No comments:

Post a Comment