Tuesday, November 30, 2010

H.A.P.P.Y

Semalam saya bengang, tp hari ni mood saya happy kembali.

Alhamdulillah, Allah bls ia dgn kebaikan. Saya lulus cemerlang Peperiksaan Tahap Kecekapan (PTK) yg berlangsung bln 10 baru-baru ini. Syukur!

Macam x percaya je..betul ke ni?? hehe...tiba-tiba saya konfius keseorangan di pejabat sekolah pg td. kebetulan saya ke sekolah hari ini menyelesaikan beberapa kerja yg masih belum beres. sebelum blk, saya sempat tny pd CC result PTK dh keluar ke belum.. beliau memaklumkan keputusan sudah keluar, tp belum diambil di PPD.

Maka, saya balik lah. On the way back, mcm biasalah saya menyinggah di Jusco Mahkota Cheras yg letaknya hanya 2km dr sekolah saya. Sedang rancak bershopping (walaupun bersendirian..haha), tiba-tiba Nora, si kerani yg cantik manis lg baik budi itu menelefon :

Nora: Cikgu Siti Mujahadah, dh blk ke belum?

Cikgu Muja: Ha'ah...kenapa ye?

Nora:Ni..result PTK dh ada kt ofis, dtg la ambik...

Cikgu Muja: Em, xpelaa...nnt2 la saya ambk...hehe

Nora: Ye ke...em tahniah ye cikgu, dapat 4-4...

Cikgu Muja: Haa..?? Ye ke...btul ke ni? Awak bukak laa dulu tgk betul ke x..

Nora: Betul lah cikgu...boleh nampak ni.. X pyh laa bukak, tggu tuan dia bukak sendiri...

Cikgu Muja: Ok ok, sekejap lg saya sampai. Saya kt jusco lg ni singgah bli brg...klo dpt 4-4 nk la pegi ambk...hehehe

Nora: Ok Cikgu..

Cikgu Muja: Terima kasih ye Nora sbb telefon saya...

* Begitulah serba ringkas perbualan ceria saya bersama Nora. baik hati betul dia begitu bersemangat menelefon saya. Maka, saya bergegas membuat pembayaran, krn dikejar masa..sekarang dh kul12.30 t/hari..jam1 nnt ofis tutp laa plak...harap2 sempat...huhu

Sebelum pulang, saya sempat menyinggah di kedai roti La Boheme, membeli sebijik kek utk kakak-kakak kerani...(ketepikan shj perasaan menyampah pd yg emo tu..huhu)

Yeayy!! Saya seronok sgt hari ni. Cpt2 saya menelefon Dato' memberitahu perkhabaran gumbiraa itu...Respons Dato', mcm biasalah...seperti biasa...Saya masak sgt dh. maka saya tidak kisah...Dato' mmg mcm tu orgnya....huhuhu. Yer lah, xkn dia nk terlbehi excited dari saya kan...hehehe

Maka saya percaya, Allah itu maha Adil. saya sangat-sangat percaya ttg hal itu. Ada perkara yg kita tunggu dan harapkan sangat, tidak tercapai krn mungkin masih belum sampai masa utk kita, tp Dia bls semua itu dgn rezeki yg tidak terduga. Saya sangat-sangat bersyukur krn peluang terakhir saya ini berhasil...Alhamdulillah Ya Allah...

p/s: Hal ini mungkin menjadi perkara kecil dlm hidup org lain, tp inilah slh satu perkara penting yg berlaku dlm hidup saya...justeru, kalau ada yg menyampah @ berfikir bkn-bkn ttg entry saya kali ini, saya mohon maaf...

blog saya, saya punya sukalah!

2 comments:

  1. "Respons Dato', mcm biasalah...seperti biasa...Saya masak sgt dh. maka saya tidak kisah...Dato' mmg mcm tu orgnya...."

    hahaha.. i like..

    ReplyDelete
  2. huuhhhh...i don't like...

    by the way, i always like the way u're, dear...
    huhuhu

    ReplyDelete