Monday, November 15, 2010

POLLENEY

hehe..bermakna tuh tajuk. saya abadikan ia pd tajuk blog saya ni, bermakna saya menghargainya...;)



td, Dato' blikan parti ikan haruan polleney ini kt guardian...kata kak nori (kakak ipar saya, mama si iqbal), saya kene mkn benda alah ni jgk...

beliau berikan saya bbrp step utk mkn pati ikan haruan ini, yg diketahui umum rasanya mcmane kan..hukhukhuk...

Step 1: tutup hidung, telan terus sebotol pati ikan haruan tersebut.
TIPS: jgn telan ckit2, nnt bau hanyir lekat kt kerongkong...'ia' keluar blk nnt...
bluuueeekkkk!! hahaha...

Step 2: dgn tangan masih menutup hidung, minum segelas air masak...supaya hlg rasa hanyir td. kalo nk susuli dgn air lain pun blh, spt air milo dan sebagainya, tp pastikan minum air masak dulu spy ia benar2 masuk dlm perut dan hlg rasa loya pd tekak.

Saya amalkannya, dan Alhamdulillah...saya berjaya habiskan sebotol polleney td tanpa apa2 rasa...pejam mata je laa...huhuh

Ada 6, minum 1 = 5 botol lg tggal. means, lg 5 hari saya kne minum ia tiap2 mlm..dh jd mcm supplement plak utk seminggu ni...hoho beginilah nasib...;)

hari ni saya rasa ok cket, jln pun dh blh laju cuma xleh membongkok sgt lg, sbb masih rs ngilu kt perut. Semalam, Dato' bw saya ke Poliklinik An-Nisa', Seksyen 7 utk buka plaster, em igtkn dia ade la kasik spray kalis air ke ape, tp xde apepun, Dr just bukak plaster dan cuci luka ckit ngn alkohol saya rs. kemudian, dia caj RM10. hadoooi, klo tahu awal2 klinik ni pokai mcm ni saya mntk Datoo' je buatkan kt umh...xpyh ssh2 saya berkereta ke klinik...aduuuhh terkena lg!

Perkembangan Terkini :-

Hari Pertama:

saya masih rasa ngilu pd luka pembedahan, ada rs pedih2 ckit, nk buat apepun rs x selesa, duduk x selesa, jln x selesa, tdo x selesa, em baring selesa laa ckit. tu pun blh baring melentang je, xleh golek ke kiri ke kanan cm biasa...seksaa! huhu...

Hari Kedua:

Saya dh gagah utk bgn dan bersolat. Tp masih dlm keadaan duduk. Saya pohon keampunanNya krn di saat2 genting semalam saya x berdaya utk sujud padaNya...

Hari Ketiga:

Setiap kali selepas solat, saya qada' kembali solat saya yg tertinggal 2 hari lps...Ampunkan saya Ya Allah... saya x berdaya saat itu...saya mohon diberi nikmat kesihatan yg berpanjangan agar saya dapat sujud pdNya pada setiap tika & waktu. Saya xnk tertinggal sedetik pun masa utk berjumpaNya dan saya ingin sentiasa dkt dgnNya..

Hari ketiga juga saya mula minum sebotol pati ikan haruan polleney..

Saya juga dah gagah berjalan, turun naik katil, bgn dan duduk...cuma sekali sekala rs pedih...

Rite now, i feel goood~ hehe...

but i still need my lovely husband to be by my side...i need him always......;)

3 comments:

  1. Allah sedang menguji kita! :)

    Sabar ya kakak.. >.<

    ReplyDelete
  2. dah sihat kan??? pas ni boleh la pi tengok wayang.. hehe

    ReplyDelete
  3. http://annyoo6609.blogspot.com/2011/05/polleney-pati-ikan-haruan.html

    SAME DENGAN LINK ATAS TU, DIE COPY PASTE KAMU PUNYE POST...

    ReplyDelete