Monday, November 15, 2010

semalaman di Hospital Serdang PART I

sape masuk hospital?

X tahu laa saya sapekah insan ini.....



jeng...jengg...jenggg.....



haiii...saya lah insan terpilih itu, yg sedang mkn roti gardenia itu...huhu this is my first time experience tdo dlm wad...tp, utk wad di hospital serdang, saya bagi mereka 4 bintang...facilities dan layanan yg ok. nk kate tip top sgt tu xdelaa...


tp, kenapa saya masuk wad ye??

huhuh...

dukacita dimaklumkan, saya admit di wad ini sbb buat surgery LAPAROSCOPIC OVARIAN DRILLING. haaa?? ape tue....em, dont worry gurlss, its only a minor operation procedure..salah satu usaha dan ikhtiar saya & suami utk mendapatkan cahaya mata. Iyalah, kami dh berkahwin lbh drpd 2 thn, dh tiba masanya utk kami dptkn kepastian kalau ada sebarang mslh yg dihadapi...w'pun kami berjalan ke situ sini, melancong ke sana sini tp itu tidak bermakna kami hanya berdiam diri shj utk ikhtiar yg satu ini. kami sentiasa bersedia utk sebarang perubahan bsr dlm hidup, malangnya peluang dan kesempatan itu masih belum menjadi hak kami. justeru, kami redha dgn apa jua ketentuannya. "kalau ada rezeki, ade laa.." kedengaran klise ayat itu, tp itulah dinamakan HAKIKAT.

istana 'hinggap' saya pd mlm 12 Nov yg lalu...



cantik kan...dan ini pula, Dato' terchentaa yg setia di sisi siang & mlm...muka penat jek dua-dua bodyguard saya nie....



TQ also to my sis in law, Cik Pura for a delicious nasi air yesterday...nnt blk kg wat lg yerr..sodapp ns air kamu...campur carrot, ltk ayam, ltk lada putih... habes licin saya sapu, skt-skt pun tp saya ttp berselera...hehe

pengalaman semalaman di wad sgt lah mengujakan. mlm kejadian, saya disuruh berpuasa krn esk saya akan melalui proses 'pengsan' seluruh badan...kne bius kan..huhu, so stat kul12 t/mlm tu saya dh x dibenarkn mkn dan minum. tp, sblm tu saya sempat mengada-ngada lg ngn Dato' mnta dia belikan McD. terasa nk mkn ayam goreng..hukhuk..



hakikatnye, ini shj lauk saya di hospital. hari2 mkn sup, tukar menu lauk jer, ade ikan rebus, telur, then sekali jer dia kasik ayam kicap (feverit saya tuh!).. menu-menu tersebut saya mkn ckit jer,ade yg x disentuh langsung pun...huhu;)



cik pura sdg mencuba rasa sup berperisa meggi itew..sedap x?? hikhik..

ok, sekian cerita dlm wad part I...tggu cerita part II menyusul ye...

sebabnye, saya nk tgk faizal tahir nyanyi kt dlm tv jap..ohh my superman...

3 comments:

  1. gamba kak tie pakai baju ijau tu macam gamba org hok dok dlm spital Hospital Raja Perempuan Zainab (II) , Berek 12, Kota Bharu uh.. mwahaha

    ReplyDelete
  2. woww...mungg, jge kecek buke2...
    haahahaa..itulah daku, kakak mu yg dulu comel dan kini hilang serinya seketika...

    tggulah ia berseri kembali~muahaha

    ReplyDelete
  3. ada orang tu muntah sampai 2 kali.. hukhuk...
    terima kasih atas usaha ini.. iloveu..

    ReplyDelete