Saturday, June 25, 2011

mkn mihun RM3 pastu blk

Hari ni ada Karnival Usahawan Muda (KUM) kt sekolah saya. sejak berada di sekolah ni, inilah kali pertama saya terlibat dgn karnival besar-besaran begini. Khabarnya pd thn 2007 pernah diadakan KUM ni di SMKP,tp saya laa plak masih x wujud di sini...hehe

Entri nih bkn bertujuan utk bercerita ttg KUM. sbb klo saya cerita alamatnya berbakul-bakul lah pot pet pot pet ttg penganjuran karnival yg 'tidak berbaloi' ni.

tp ttg Dato'. pg td saya tinggalkan dia awal pg lg terkocoh2 ke sek sbb dh lwt. lupe dia nk mkn ape, minum ape...air milo adelaa dlm peti, pastu tomyam smlm.hehe...


Tengahari. Tiba-tiba dia SMS.
"Jom mkn"

Aikkk...saya kehairanan. ni ngigau ke ape sms saya ajak mkn. xtau ke saya kt sekolah? huhu...

"Ktne?" reply saya.

"Khemah kupon"

Aikkkk....saya kehairanan lg. betul ke dtg...sbb sepatah pun dato' x ckp nk dtg.
Main-main laa dia nih.

"Abg kt blk koko. Bz ke?"

Saya menjenguk dr blk guru di tingkat atas blk koko. masa tu saya br je tutup gerai. sdg berehat kekenyangan dlm ruang berhawa dingin setelah berpanas-panasan td.

Ada dia.

Tersengih2 saya trn. elele...surprise le konon...huhh.

Tp kupon tinggal 50sen je lg. td saya belasah bli mcm2...huhu, xtau..klo tahu saya simpankan utk Dato' 2hengget. hehe...

Terpaksa la bli kupon br RM10. pastu cr gerai yg jual makanan kebanyakannya dh hbs sbb dh nk ptg kan...mana nk tahu ada org blum mkn pagi lg,ada org yg mencari sarapan tengahari di sini...huhu.

Sudahnya, bli mihun sup je...Dato' mkn sorg2 sbb saya dh habiskan sebungkus ns lemak ayam yg sgt sedap sblm tu. Maaf. klo tahu saya bli awal2 utk dia.ishh ish ish

Sudah mkn, Dato' trus blk sbb nk g gerai pun gerai saya dh tutup. Aisehh...dtg mkn mihun sup RM3 je??

No comments:

Post a Comment