Tuesday, November 2, 2010

Sumpah, saya pernah kurus



Wahh..gempak tajuknya bukan?

Betul...sumpah, saya pernah kurus. Suatu ketika dahulu, berat badan saya hanyalah 39kg. Dan selepas berkahwin, ia menjadi 46kg...saya pun xtahu apa puncanya. Sesetengah org berkata, gemuk slps kahwin tanda hati sedang diulit bahagia.

Bahagia? Apa erti bahagia..?? kalau kebahagiaan itu sebahagian drpd kegembiraan, ya... sememangnya saya menikmati kehidupan selepas berkahwin dgn perasaan yg sungguh gembira..gembira punya suami yg baik, penyayang, rajin membantu, tidak cerewet dan x byk karenah. Sememangnya saya bahagia.

Mungkin sbb itu berat badan saya naik 7kg selepas berkahwin.

Aduhh...ada keburukan jgk apb hati diulit bahagia ini...Emm, slh satunya ialah saya kene tkr saiz seluar saya dr saiz 26/27 inci ke saiz 28/29 inci. So, seluar saiz lama semuanya tersusun kemas dalam almari. Disimpan dgn penuh harapan, moga suatu hari nnt saya akan dpt kembali saiz yg dulu...Tp sehingga kini ia tidak menjadi kenyataan, dan hakikat yg jelas ialah sikit masa lg saya rasa saya perlu beralih ke saiz baru ,yg lebih besar, yg lebih lebar. Mungkinkah?

3 hari lps, sewaktu mengunjungi outlet Cosway utk membeli peralatan rumah, saya tertarik dgn 1 produk senaman. Ia sesuai utk senaman ringan di dlm rumah, utk kekuatan otot lengan, peha, perut, pinggul...itulah bahagian yg menjadi mimpi 'ngeri' buat semua wanita...

Memandangkan harga yg mampu dimiliki, saya lantas tertarik utk mencuba. Dato' hanya menggelengkan kepala apb saya tersengih menunjukkan alatan itu. Dia cakap, nk tgk sampai bila saya akan guna...krn katanya saya suka simpan brg2 yg dibeli, beli mau, pakai xmau...sudahnya, jd koleksi dlm stor esko2..huhu. Dato'...wait n see. Jgn jeles kalau i kurusss...hikhikhik

Ohh..bilakah saya akan kembali ke berat badan ideal? At least 40kg. Dot. Xde ++ huhu.
Saya harap sgt dpt pakai blk jeans2 lama, sbb itu saya tidak buang ia. Sebagai sumber inspirasi utk kurus.

Sumpah, saya pernah kurus.

2 comments:

  1. eeeiii...i tahu...
    i kenal u masa u kurus lg, hensem mase tu u.

    emm, tp skrg u ttp hensem, di mata i u sentiasa hensem...
    I love u lah, wahai ex-kurus..hahaha

    ReplyDelete